Markalar

İLETİŞİM

Telefon:+90 ( 224 ) 261 13 63

Destek hattıyla irtibat kurun

Omtec, Almanya'da şirket kurdu, Avrupa'yı online markaja aldı

Oto aksesuarında alış trendi online satış kanallarına kayınca Omtec Otomotiv, Almanya’da şirket kurdu. Omac GMBH, Almanya üzerinden tüm Avrupa’ya ulaşarak 2016’da cirosunu bir önceki yıla göre yüzde 100 artırdı. Firma, şimdi de Amerika’da şirket kurup online perakende satışta büyümek istiyor.

Omtek, Almanya’da şirket kurdu, Avrupa’yı online markaja aldı 

BURSA - Oto aksesuarı üreticisi Omtec Otomotiv, Almanya merkezli kurduğu online perakende satış şirketi Omac GMBH ile Avrupa pazarını zorluyor. www.omacshop.de adresiyle ve online satış kanallarında kendi ürün grubunda ilk üçte yer alan firmanın hedefinde ‘online perakende devi’ olmak var.
 

Krom, alüminyum, karbon ve deri oto aksesuarları üreticisi Omtec Otomotiv’in Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Bağcı, online perakende satış odaklı Almanya’da kurdukları Omac GMBH şirketi vasıtasıyla tüm Avrupa ülkelerine ürün satar hale geldiklerini vurguladı. Ebay, Amazon gibi online satış kanallarında oto aksesuar ürün grubunda ilk üçe girdiklerini belirten Bağcı, “Omac GMBH’nin cirosu geçen yıl yüzde 100 arttı. Mevcut 600 metrekarelik depomuz ihtiyacı karşılamadığı için ilave 2 bin metrekarelik depo yatırımı yaptık. Bu yıl ise ciroda yüzde 50 artış öngörüyoruz. Online satış Avrupa’nın yükselen trendi haline geldi. Bu pazardan pay almak hedefiyle böyle bir oluşum içine girdik. Almanya’dan tüm Avrupa ülkelerine ürün gönderir hale geldik. Mevcut müşterilerimizde daha da büyüdük” dedi.
 

Hedeflerinin online satışta perakende devi haline gelmek olduğunu vurgulayan Bağcı, Omtec Otomotiv’in ürün gruplarının yanı sıra talep gören başka parçaları da tedarik edip online satışını yaptıklarını anlattı. Bağcı, Almanya’da istedikleri yoğunluğa ulaştıktan sonra hedeflerinde Amerika’da da şirket kurup online perakende satışta büyümek olduğunu vurguladı.
 

Karbon fiberde üretimi 10 katına çıkaracak
 

Yatırım planlarından bahseden Bağcı, Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi’ndeki 7 bin 500 metrekare kapalı alana sahip tesisleri ihtiyacı karşılamadığı için ilave tesis yatırımına hazırlandıklarını söyledi. “Büyümemizin önündeki tek engel bu” diyen Bağcı, “20 bin metrekare kapalı alan yapabileceğimiz arsa yatırımımız var. Yılın ikinci yarısında 10 bin metrekarelik ilk etabın temelini atmayı hedefl iyoruz. Burada arsa hariç tahmini yatırım miktarımız 10 milyon lirayı bulacaktır. Sonrasında ikinci etaba başlayacağız” ifadesini kullandı. Bağcı, ilave tesisin devreye girmesiyle birlikte alüminyum grubunda günlük 250-300 takım olan üretimin iki katına çıkacağını belirterek, asıl büyümeyi karbon fiberli ürün grubunda yakalayacaklarını vurguladı. “Karbon fiberde son tüketicinin takabileceği basitlikte ürün yapabilen Türkiye’de başka firma yok” iddiasında bulunan Bağcı, “İlave tesis yatırımıyla karbon fiber grubunda şu an günlük 50-60 adet olan üretimimiz 10 katına çıkacak. Bu alanda yeterli know how’a sahibiz. Çeşitli araç gruplarına yönelik ön panjur, kapı kolu, cam çıtası gibi bitmiş ürün yapıyoruz” dedi.
 

38 ülkeye aktif olarak ihracat yapıyor
 

Omtec Otomotiv olarak 2015 yılında yüzde 55 olan ihracat oranlarını geçen yıl yüzde 65’e çıkardıklarını ifade eden Bağcı, “Avrupa ülkeleri ağırlıklı ihracat yapıyoruz. İngiltere, Almanya, İtalya, Fransa, Hollanda gibi mevcut müşterilerimizde büyümeye odaklandık. Volkswagen Grubu, BMW, AUDİ, Mercedes gibi araçlarda parçalarımız bulunuyor. Şu an Mercedes Citan ve Vito’ya proje yapıyoruz. Üretimi Türkiye’de gerçekleştiriyoruz” şeklinde konuştu. Bu yıl ise ihracatta yüzde 25 artış öngördüklerini anlatan Bağcı, şunları kaydetti: “Aktif olarak ihracat yaptığımız 38 ülke bulunuyor. Yaklaşık her 80 saniyede bir Omtec ürünü satılıyor. Global oyuncu olma gibi bir hedefimiz var” dedi. Türkiye’de ise after marketlere ürün satmadıklarını dile getiren Bağcı; Tofaş, Renault, Nissan gibi firmalarla proje ağırlıklı çalıştıklarını belirtti.
 

Savunma sanayii için de üretim hedefliyor
 

Hüseyin Bağcı, yeni tesiste otomotivin yanı sıra savunma sanayine yönelik de hizmet vermeyi hedeflediklerine işaret ederek, “Savunma sanayiine yönelik know how’ımız ve Ar-Ge çalışmalarımız var. Balistik yelek ve miğfer projelerimizi tamamladık. Bu kapsamda yeni tesisimizde savunma sanayii için 3-4 bin metrekarelik yer ayıracağız. 2019 itibariyle know how’ımızı bitmiş ürün haline getirip Savunma Bakanlığı’nın kapısını çalmak istiyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

 
"www.dunya.com / Şirketler (07.04.2017)"